Дослідження експлуатаційних характеристик пневматичного автомобільного двигуна

Автор(и)

  • Роман Зінько Національний університет «Львівська політехніка» https://orcid.org/0000-0002-3275-8188
  • Олександр Крамський Національний університет «Львівська політехніка» https://orcid.org/0009-0007-0882-9402
  • Богдан Мокряк Національний університет «Львівська політехніка» https://orcid.org/0009-0006-8990-4226
  • Андрій Поляков Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0002-0413-6365

DOI:

https://doi.org/10.63341/vjmet/2.2024.48

Ключові слова:

пневматичний двигун, стиснене повітря, моделювання, P-V діаграма, енергоефективність, екологічна безпечність, транспортні засоби

Анотація

Використання сучасних енергетичних установок у транспорті з двигунами внутрішнього згоряння не здатне повністю вирішити екологічні питання, зумовлені трафіком, особливо у густонаселених міських районах із населенням понад мільйон осіб. Одним із перспективних напрямів покращення екологічної безпеки транспорту є застосування двигунів, які використовують стиснене повітря як робоче середовище. Це зумовлено низкою переваг пневматичних двигунів у порівнянні з іншими енергетичними системами: високий рівень безпеки, простота транспортування, екологічність, низька собівартість виробництва пневматичних транспортних засобів і стисненого повітря, а також легкість утилізації повітряних батарей і енергетичних систем. В роботі представлено математичну модель, яка дозволяє виконувати чисельні розрахунки та оптимізувати основні енергетичні й експлуатаційні характеристики поршневих пневматичних двигунів із кривошипно- шатунним механізмом і заданим механізмом газорозподілу. Результати моделювання показали, що найбільш перспективним є 4-циліндровий пневматичний двигун. Розроблений варіант забезпечує необхідну потужність до 14 кВт залежно від вхідного тиску, а також має коефіцієнт заповнення P-V діаграми в межах 0,68–0,76

Біографії авторів

Роман Зінько, Національний університет «Львівська політехніка»

Доктор технічних наук, професор

Олександр Крамський, Національний університет «Львівська політехніка»

Кандидат технічних наук

Богдан Мокряк, Національний університет «Львівська політехніка»

Аспірант

Андрій Поляков, Вінницький національний технічний університет

Доктор технічних наук, професор

Посилання

Chen, Y., Liu, H., & Tao, G.L. (2005). Simulation on the port timing of an air-powered engine. International Journal of Vehicle Design, 38(1-2), 259-273. doi: 10.1504/IJVD.2005.007296.

Fang, Y., Lu, Y., Yu, X., & Roskilly, A.P. (2018). Experimental study of a pneumatic engine with heat supply to improve the overall performance. Applied Thermal Engineering, 134, 78-85. doi: 10.1016/j.applthermaleng.2018.01.113.

Hu, J.-Q., Yu, X.-L., Liu, L., & Nie, X.-H. (2007). Dynamic characteristics of in-cylinder flow field in air-powered engine. Journal of Zhejiang University, 41, 1912-1915.

Kudryavtsev, I.N., Kramskoy, A.V., Pyatak, A.I., & Plummer, M.C. (2005). Сomputer simulation of pneumatic engine operation. Alternative Energy and Ecology (ISJAEE), 3(23), 80-89.

Liu, H., Chen, Y., Tao, G.L., Jia, G.Z., & Ding, W.H. (2005). Research on the displacement and stroke-bore ratio of the air-powered engine. In: Proceedings of the 6th international conference on fluid power transmission and control (pp. 381-384). Hangzhou: ICFP.

Liu, L., & Yu, X.-L. (2006). Optimal design of ideal cycle in air powered engine. Journal of Zhejiang University, 40, 1815-1818.

Shi, Y., Sun, J.P., Cai, M.L., & Xu, Q.Y. (2015). Study on the temperature compensation technology of air-powered engine. Journal of Renewable and Sustainable Energy, 7, article number 023112. doi: 10.1063/1.4915294.

Song, R., Fu, X., & Cai, M. (2013). Non-dimensional modeling and simulation analysis of air powered engine. Applied Mechanics and Materials, 278-280, 307-314. doi: 10.4028/www.scientific.net/AMM.278-280.307.

Xu, Q., Cai, M., & Shi, Y. (2014b). Dynamic heat transfer model for temperature drop analysis and heat exchange system design of the air-powered engine system. Energy, 68, 877-885. doi: 10.1016/j.energy.2014.02.102.

Xu, Q.Y., Shi, Y., Yu, Q.H., & Cai, M.L. (2014a). Virtual prototype modeling and performance analysis of the air-powered engine. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part C, 228(14), 2642-2651. doi: 10.1177/0954406214520818.

Yatsyna, M.M. (2014). Increasing the efficiency of a pneumatic engine with a ring rotor of an inter-shop autonomous vehicle. (Abstract of the doctoral dissertation, Kremenchuk Mykhailo Ostrohradsky National University, Kremenchuk, Ukraine).

Yu, Q.H., Cai, M.L., & Shi, Y. (2016). Working characteristics of two types of compressed air engine. Journal of Renewable and Sustainable Energy, 8, article number 035701. doi: 10.1063/1.4948517.

Yu, X., Yuan, G., Shen, Y., Liu, Z., & Su, S. (2002). Theoretical analysis of air powered engine work cycle. Journal of Mechanical Engineering, 38(09), 118-122. doi: 10.3901/JME.2002.09.118.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 4

Опубліковано

2025-10-28

Як цитувати

[1]
Р. Зінько, О. Крамський, Б. Мокряк, і А. Поляков, «Дослідження експлуатаційних характеристик пневматичного автомобільного двигуна», ВМТ, вип. 10, вип. 2, с. 48–53, Жов 2025.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.