Визначення поля тиску в газостатичній опорі високошвидкісного шпиндельного вузла металорізального верстату
DOI:
https://doi.org/10.63341/vjmet/2.2024.135Ключові слова:
високошвидкісний шпиндель, газовий підшипник, відносний тиск, відносне навантаження, жорсткістьАнотація
Точність, швидкохідність та довговічність шпиндельних вузлів дозволяє досягати високих показників під час шліфування виробів. Використання шпиндельних вузлів на опорах кочення характеризується порівняно малою окружною швидкістю різання, що змушує вдаватися до збільшення зусилля притискання інструменту. Це призводить до спотворення геометрії виробу і до зниження якості оброблюваної поверхні. Застосування в конструкціях високошвидкісних шпиндельних вузлів гідростатичних та гідродинамічних підшипників призводить до обмеження частоти обертання шпинделя через втрати на тертя. Шпинделі на електромагнітних опорах поки не знайшли широкого застосування внаслідок складності та високої вартості шпинделів та електронних систем керування. Впровадження в конструкцію шпиндельних вузлів підшипників на газовому мастилі дозволяє підвищити жорсткість та масу шпинделя шляхом збільшення діаметра робочих шийок при одночасному підвищенні окружної швидкості. Підвищення окружної швидкості дозволяє здійснювати обробку з великими подачами, що призводить до підвищення продуктивності та покращення якості. Однак необхідно відзначити значну математичну складність опису динаміки течії газового мастила в зазорі газостатичної опори шляхом застосування класичних методів інженерної теорії потоку. Тому в статті пропонується здійснити опис течії газового мастила в зазорі опори за допомогою розв’язку крайової задачі для рівнянь Нав’є-Стокса. В результаті чисельного розв’язку отриманих рівнянь в консервативній формі отримані залежності безрозмірного тиску від відносного навантаження та коефіцієнту жорсткості. Виконано аналіз експериментальних та теоретично отриманих характеристик шпиндельного вузла і показано, що розроблена методика дозволяє з достатньою для практичного застосування точністю визначати експлуатаційні характеристики шпиндельного вузла з газопроникними шпонковими обмежувачами витрати
Посилання
Chen, S., Yang, S., Liao, Z., Cheung, C.F., Jiang, Z., & Zhang, F. (2021). Curvature effect on surface topography and uniform scallop height control in normal grinding of optical curved surface considering wheel vibration. Optics Express, 29(6), 8041-8063. doi: 10.1364/OE.418599.
Gupta, M.K., et al. (2021). A review on conventional and advanced minimum quantity lubrication approaches on performance measures of grinding process. The International Journal of Advanced Manufacturing Technology, 117, 729-750. doi: 10.1007/s00170-021-07785-x.
Chen, D., Gao, X., Zha, C., Pan, R., & Fan J. (2020). Tilt angle of hydrostatic spindle influenced by microscale effects. Tribology Transactions, 63, 28-37. doi: 10.1080/10402004.2019.1654053.
Zha, J., Chen, Y., Zhang, P., & Chen, R. (2020). Effect of design parameters and operational conditions on the motion accuracy of hydrostatic thrust bearing. Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part C: Journal of Mechanical Engineering Science, 234(8), 1481-1491. doi: 10.1177/0954406219895532.
Gao, S., Shang, Y., Gao, Q., Lu, L., Zhu, M., Sun, Y., & Yu, W. (2021). CFD-based investigation on effects of orifice length-diameter ratio for the design of hydrostatic thrust bearings. Applied Sciences, 11(3), article number 959. doi: 10.3390/app11030959.
Zhang, H., Liu, Y., Hafezi, M., Hua, M., & Dong G. (2020). A distribution design for circular concave textures on sectorial thrust bearing pads. Tribology International, 149, article number 105733. doi: 10.1016/j.triboint.2019.04.017.
Cicone, T., Marinescu, A.A., & Sorohan, S. (2020). A simple analytical model for an elastohydrostatic thrust bearing. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 724, article number 12041. doi: 10.1088/1757- 899X/724/1/012041.
Shang, Y., Cheng, K., Ding, H., & Chen, S. (2020). Multiscale modelling and analysis on the heavy-duty hydrostatic journal bearing for a precision press machine. IOP Conference Series: Materials Science and Engineering, 825, article number 12010. doi: 10.1088/1757-899X/825/1/012010.
Oliynyk, K.O. (2020). Synthesis of spindle assemblies on the basis of motor-spindles with the use of system-morphological approach. Bulletin of the Mykhailo Ostrogradsky KrNU, 5-6(124-125), 133-138. doi: 10.30929/1995- 0519.2020.5-6.133-138.
Perig, O.V., & Golodenko, N.N. (2021). Fluid mechanics-based research into beveled punch-assisted extrusion through a T-shaped angular domain. Kautschuk und Gummi Kunststoffe, 74(1), 47-50.
Vitiuk, A., Polishchuk, L., Savina, N.B., Adler, O.O., Kashaganova, G., & Kumargazhanova, S. (2023). Engineering and technical assessment of the competitiveness of Ukrainian mechanical engineering enterprise based on the application of regression models. Informatyka, Automatyka, Pomiary w Gospodarce i Ochronie Srodowiskathis, 13(3), 125-128. https://doi.org/10.35784/iapgos.5351.
Syvak, R.I., Solona, O.V., & Zaliznyak, R.O. (2022). Peculiarities of using one- and two-dimensional finite elements in modeling the kinematics of plastic flow of metal. Vibrations in Engineering and Technologies, 2(105), 45-51. doi: 10.37128/2306-8744-2022-2-5.
Xiong, W.L., Sun, W.B., Liu, K., Xu, M.H., & Pei, T. (2021). Active magnetic bearing technology development in high-speed motorized spindles. Journal of Mechanical Engineering, 57, 1-17.
Zhu, Y.T., Yao, Y.G., Huang, K., Li, D.Y., Zhang, H.T., & Zhai, D.Y. (2021). The study of influence coefficient method and its application in the dynamic balancing for high-speed spindle. Mechanical & Electrical Engineering Technology, 50, 228-235.
Zhang, Y., Li, M., Yao, H., Gou, Y., & Wang, X. (2021). A modal-based balancing method for a high-speed rotor without trial weights. Mechanical Sciences, 12, 85-96.
##submission.downloads##
-
pdf
Завантажень: 1
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.