Експертна оцінка технічного стану циліндро-поршневої групи двигуна автомобіля

Автор(и)

  • Ірина Юріївна Сараєва Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Олександр Едуардович Хрулєв Харківський національний автомобільно-дорожній університет
  • Олександр Миколайович Воробйов Харківський національний автомобільно-дорожній університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2021-13-1-133-139

Ключові слова:

автомобільний транспорт, двигун внутрішнього згоряння, діагностика, модель, параметр, циліндр, поршень, кільце, клапан, якість, інформативніст

Анотація

Існуючі засоби і методи діагностування не дозволяють швидко, точно й однозначно розрізнити характерні несправності циліндро-поршневої групи та порушення герметичності клапанів бензинового двигуна автомобіля, при цьому результат діагностичного висновку багато в чому визначається досвідом оператора та має суб'єктивний характер внаслідок неточності і суперечливості одержуваних відомостей. У ході дослідження об'єкт діагностування розглядався у вигляді «чорного ящика» з невідомими структурними параметрами, вихідними діагностичними параметрами і параметрами, що впливають. Номенклатура структурних параметрів, які перевіряють, визначена відповідно до існуючих стандартів. На основі вдосконаленого методу діагностування, що оцінює технічний стан циліндро-поршневої групи та герметичність клапанів двигуна за трьома діагностичними параметрами: різниця компресії між циліндрами, темп наростання компресії, тиск картерних газів, - розроблена статистична модель, що дозволяє на відміну від існуючих детермінованих моделей, по-перше, локалізувати несправність циліндро-поршневої групи та герметичності клапанів двигуна, по-друге, формалізувати процес автоматизованої постановки технічного діагнозу; по-третє, забезпечити високий коефіцієнт безрозбірного діагностування. Для оцінки чутливості діагностичного параметра, як випадкової величини, пропонується оцінювати не відносну зміну граничного й номінального значень параметра, а відносну зміну середньостатистичного значення випадкової величини в межах її допустимих значень. Діагностичний параметр вважати стабільним, якщо виконується умова, при якій абсолютна величина допустимого відхилення від середньостатистичного значення не перевершує «трьох сигм». Інформативним вважати той діагностичний параметр, у якого відношення різниці середньостатистичного значення випадкової величини параметра при справному й несправному стані об'єкта до різниці середньоквадратичних відхилень перевищує одиницю. Експертна оцінка технічного стану дорожнього транспортного засобу пов’язана з визначенням діагностичних параметрів, структурних параметрів, а також причин, які викликали зміну цих параметрів.

Біографії авторів

Ірина Юріївна Сараєва, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, доцент кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів

Олександр Едуардович Хрулєв, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

канд. техн. наук, докторант кафедри автомобілів

Олександр Миколайович Воробйов, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

аспірант кафедри технічної експлуатації та сервісу автомобілів

Посилання

A. Golovan, S. Rudenko, I. Gritsuk, A. Shakhov, et al., “Improving the Process of Vehicle Units Diagnosis by Applying Harmonic Analysis to the Processing of Discrete Signals,” SAE Technical Paper 2018-01-1774, 2018, doi:10.4271/2018-01-1774.

I. Gritsuk, V. Volkov, V. Mateichyk, Y. Grytsuk, et al., “Information Model of V2I System of the Vehicle Technical Condition Remote Monitoring and Control in Operation Conditions,” SAE Technical Paper 2018-01-0024, 2018, doi:10.4271/2018-01-0024.

I. Gritsuk, E. Zenkin, N. Bulgakov, A. Golovan, et al., "The Complex Application of Monitoring and Express Diagnosing for Searching Failures on Common Rail System Units," SAE Technical Paper 2018-01-1773, 2018, https://doi.org/10.4271/2018-01-1773.

Cars Volkswagen “Passat”. Repair manual. - M.: Association of Independent Publishers, 1997. – 254 р.

S.V. Afonina, Eds. AUDI 100/A6. All gasoline and diesel engines of automobiles manufactured since 1990. Repair and maintenance manual. Rostov-on-Don, 1996, 316 р.

Device, service and car repair VW Passat. Kaunas: Arinas, 1996, 161 р.

Arrangement, maintenance, repair and operation of Audi A4/S4 vehicles. 2001, 236 p.

The manual for the repair and maintenance of Opel Omega, gasoline. – M.: Petit, 2000, 288 р.

Manual for the repair and maintenance of Opel Vectra, gasoline. M.: Petit, 2000, 256 р.

Manual for the repair and maintenance of cars Daewoo Nexia since 1994 release. 2001, 272 р.

Repair and maintenance manual Ford Mondeo,– M.: Petit, 2001. – 296 р.

A. G. Zarubin, Device, service, repair and maintenance of cars BMW 5 Series. Vilnius: Arus Publishing House, 1996, 210 p.

Manual for the repair and maintenance of BMW 5, gasoline – M.: Petit, 2000, 224 p.

Manual for the repair and maintenance of Skoda Felicia, gasoline M.: Petit, 2000, 252 р.

Manual for the repair and maintenance of Nissan Bluebird, gasoline / diesel, 84-91 years of production. M.: Petit, 2000,

р.

Repair and maintenance manual for Mercedes 190, 190E & 190D. M.: Petit, 2000, 272 р.

Mercedes-Benz Repair, Operation, and Maintenance Manual / Engines - 200, 200D, 230, 250, 250D, 260, 280, 300, 300D, 320. 2001, 336 р.

Manual for the repair and maintenance of Renault 19 gasoline / diesel. M.: Petit, 2000, 272 р.

The device, maintenance, repair and operation of cars Honda Civic and Acura Integra. 2000, 370 р.

И. Ю. Сараева, «Регрессионный анализ случайной величины компрессии» в Открытые информационные и компьютерные интегрированные технологии: сб. науч. тр. Харьков: Нац. аэрокосм. ун-т «ХАИ», 2011, вып. 51, с. 105-110.

И. Ю. Сараева, В. К. Дибров, «Закономерность распределения случайной величины компрессии в двигателях внутреннего сгорания», Scientific discussion, №38, с. 48-52, 2019.

І. Сараєва, «Метод діагностики герметичності камери згорання бензинового двигуна автомобіля», Kazimierz Lejd, Ed. Rzeszow, Poland, 2017, pp. 85-93.

И. Ю. Сараева, С. С. Цапко, «Определение предельно-допустимых значений технического состояния цилиндра и поршня эмпирическим способом на автомобиле» Slovak international scientific journal, № 36, с. 36-43, 2019.

O. Saraiev, I. Saraieva, I. Gritsuk, V. Volkov, et al., "Automated Diagnostic System for Engine Cylinder-Piston Group," SAE Technical Paper 2020-01-2022, 2020. https://doi.org/10.4271/2020-01-2022.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 441

Опубліковано

2021-07-16

Як цитувати

[1]
І. Ю. Сараєва, О. Е. Хрулєв, і О. М. Воробйов, «Експертна оцінка технічного стану циліндро-поршневої групи двигуна автомобіля», ВМТ, вип. 13, вип. 1, с. 133–139, Лип 2021.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають