Методологічні основи оптимізації рішень в проектах створення автомобілів оперативних служб

Автор(и)

  • Олександр Юрійович Лукянченко Черкаський державний технологічний університет

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2020-11-1-93-98

Ключові слова:

оперативний автомобіль, ефективність, критерій ефективності, методи проектування

Анотація

В статті розглянуті проблеми пошуку оптимальної концепції проектів створення автомобілів оперативних служб нового покоління з урахуванням багатоцільового характеру їх функціонування. Проведено аналіз призначення оперативних транспортних засобів, узагальнення функцій автомобілів оперативних служб, визначено елементи, відповідно до яких формуються вимоги до них, запропоновано загальні вимоги до оперативних транспортних засобів та критерій ефективності оперативного автомобіля, а також відповідність існуючих оперативних автомобілів сформованим вимогам. Запропоновано новий підхід до оцінки експлуатаційних характеристик оперативного автомобіля як цілісної системи та визначено вимоги, відповідність яким, забезпечить найвищу ефективність автомобіля оперативної служби. Такий підхід пов'язаний з вирішенням комплексу задач протягом усього життєвого циклу оперативних автомобілів як багатоскладової оптимізаційної задачі. Розв’язання такої задачі головним чином повинно базуватись на розробці теоретико-методологічних основ та нових інформаційних технологій визначення та забезпечення ефективності автомобілів оперативних служб під час їх експлуатації з метою раціонального обґрунтування конструктивних параметрів за відповідним критерієм ефективності, пов’язаним із часовими характеристиками їх функціонування в середовищі цільового використання. Створення (вибір) базового шасі є одним з найбільш відповідальних етапів процесів проектування та конструювання автомобіля оперативної служби. Шасі, створене (обране) для такого транспортного засобу, повинно мати такі параметри (конструкційні, експлуатаційні, економічні), які б дозволили при заданих витратах на виробництво і експлуатацію техніки мінімізувати цільову функцію пожежного автомобіля. Запропоновані конкретні заходи щодо створення (вибору) базових шасі автомобілів оперативних служб.

Біографія автора

Олександр Юрійович Лукянченко, Черкаський державний технологічний університет

канд. тех. наук, доцент, доцент кафедри автомобілів та технології їх експлуатації

Посилання

О. Ю. Лук’янченко, і Д. І. Вірьовка, «Методичні аспекти формування комплексу вимог до автомобілів оперативних служб,» Вісник Національного транспортного університету, вип. 27, с. 211-216. 2013.

Ю. Ф. Яковенко, К. Ю. Яковенко, «Концептуальные подходы к созданию и технические решения зарубежных пожарных автомобилей нового поколения,» Пожаровзрывобезопасность, № 2, с. 58-63. 2003.

Ю. С. Кузнецов, Н. В. Навценя, и Ю. Ф. Яковенко, «Концептуальный пожарный автомобиль – 2000,» XV научно-практическая конференция, ВНИИПО МВД России, № 2, с. 22. 1999.

П. Р. Левковец, и И. М. Сергейчук, Основные направления интеграции новых информационных технологий управления процессами создания объектов новой техники. К.: Знание, 1988.

М. Д. Безбородько, «Современные пожарные автоцистерны и их эксплуатация,» Пожаровзрывобезопасность, № 6, с. 67-75. 2002.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 238

Опубліковано

2020-07-10

Як цитувати

[1]
О. Ю. Лукянченко, «Методологічні основи оптимізації рішень в проектах створення автомобілів оперативних служб», ВМТ, вип. 11, вип. 1, с. 93–98, Лип 2020.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.