Поліпшення паливної економічності двигуна з іскровим запалюванням у режимах повних навантажень добавкою закису азоту до повітряного заряду
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2024-19-1-39-45Ключові слова:
двигун з іскровим запалюванням, паливна економічність, закис азоту, повне навантаження, збагачена паливо-повітряна суміш, стехіометрична суміш.Анотація
У статті наведені результати теоретичних досліджень впливу методу підвищення енергетичних показників на паливну економічність двигуна з іскровим запалюванням, зворотним зв’язком і каталітичним трикомпонентним нейтралізатором у режимах повних навантажень. Відомо кілька методів підвищення енергетичних показників двигунів з іскровим запалюванням для отримання високих енергетичних показників. Найбільш використовуваним є збагачення в режимах повних навантажень складу паливо-повітряної суміші. Цей метод має низку недоліків, основними з яких є погіршення паливної економічності і неефективна робота каталітичного нейтралізатора. Відомий метод підвищення енергетичних показників двигунів з іскровим запалюванням добавкою кисневмісних газів, зокрема закису азоту до повітряного заряду, в якому кисень за об’ємом становить 33 %, що значно більше порівняно з повітрям (21 %). Цей метод широко використовують для форсування двигунів спортивних автомобілів. Проте досліджень щодо впливу цього методу на паливну економічність двигуна й оцінки в зіставленні з методом збагачення паливо-повітряної суміші в літературі не встановлено. Поліпшити паливну економічність двигуна без погіршення енергетичних показників можна переходом від роботи на збагачених бензоповітряних сумішах до роботи на стехіометричній суміші добавкою закису азоту до повітряного заряду двигуна. Цю задачу вирішували в статті розрахунками з використанням експериментальних даних. Паливну економічність оцінювали порівнянням питомої ефективної витрати бензину, визначеної за роботи двигуна при використанні збагаченої паливо-повітряної суміші і добавці закису азоту до повітряного заряду регулюванням на стехіометричну суміш. Показано, що при використанні добавки закису азоту до повітряного заряду двигуна можливо поліпшити паливну економічність та підвищити енергетичні показники двигуна з системою впорскування бензину порівняно з методом збагачення паливо-повітряної суміші.
Посилання
Провести дослідження впливу особливостей конструкції нових типів колісних транспортних засобів та сучасних умов експлуатації на споживання палива і мастильних матеріалів з метою вдосконалення чинної системи нормування: звіт про НДР / ДП «ДержавтотрансНДІпроект». Київ, 2009.
Bush K. C., Germane Geoff. J., Hess Gary L. Improved utilization of nitromethan as an internal combustion engine fuel. SAE Techn. Pap. Ser., 1985. URL: http://www.sae.org/technical/papers/852130
Yuh-Yin Wu, K. David Huang. Improving the performance of small spark-ignition engine by using oxygen-enriched intake air. SAE Techn. Pap., 2007. URL: http://www.sae.org/technical/papers/2007-32-0004
The potential benefits of intake air oxygen enriched in spark ignition engine powered Vehicle / Ng H. K., Sekar R. R., Kraft S. W., Stamper K. R. SAE Techn. Pap., 2007. URL: http://www.sae.org/technical/papers/932803
Langfield Т. The nitrous oxide. Hich-Performance manual. Veloce Publishing Ltd, 2006. URL: https://books.google.com.ua/books?id=SGtXeQwR4DUC&printsec=frontcover&redir_esc=y#v=onepage&q&f=false
Гаркуша Ю. Поліпшення енергетичних показників і паливної економічності бензинового двигуна в режимах повних навантажень: дис. ... канд. техн. наук: 05.05.03 / Нац. транс. ун-т. Київ, 2010.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 11
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.