ДИНАМІКА ПІДРЕСОРЕНОЇ ЧАСТИНИ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ІЗ НЕКОНСЕРВАТИВНОЮ СИЛОВОЮ ХАРАКТЕРИСТИКОЮ ПІДВІСКИ

Автор(и)

  • Михайло Григорович Грубель Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного
  • Марія Богданівна Сокіл Національна університет «Львівська політехніка»

Ключові слова:

динаміка підресореної частини, відновлювальна сила пружних амортизаторів, статична деформація, нелінійна підвіска, амплітуда затухаючих коливань

Анотація

У роботі розглянуто динаміку підресореної частини колісних транспортних засобів на базі уточнених нелінійних математичних моделей. Зазначені математичні моделі враховують як нелінійну залежність відновлювальної сили від деформації, так і її швидкість.

Запропонований математичний апарат дає змогу встановити вплив кінематичних, силових та інших чинників на динаміку підресореної частини. Отримані результати можуть бути базою для проектування нових типів підвісок автомобілів.

Біографії авторів

Михайло Григорович Грубель, Національна академія сухопутних військ імені гетьмана Петра Сагайдачного

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри «Автомобілі та автомобільне господарство»

Марія Богданівна Сокіл, Національна університет «Львівська політехніка»

кандидат технічних наук, доцент, доцент кафедри «Транспортні технології»

Посилання

1. Артющенко А. Д. Дослідження впливу характеристик підвіски автомобіля малого класу на плавність ходу та її модернізація / А. Д. Артющенко, О. Г. Суярков // Вісник НТУ “ХПІ”. – 2013. – № 32 (1004). – С. 21–27.
2. Дущенко В. В. Недостатки, причины их возникновения и противоречия развития известных физических принципов действия упругих элементов систем подресоривания военных гусеничних и колесных машин / В. В. Дущенко // Вестник НТУ «ХПИ». – 2007. – № 33. – С. 46–52.
3. Мельников А. А. Теория автомобиля. Колебания и плавность хода : уч. пособие / А. А. Мельников. – Нижний Новгород : Нижегородский гос. техн. ун-т, 1998. – 112с.
4. Ротенберг Р. В. Подвеска автомобиля / Р. В. Ротенберг. – М. : Машиностроение, 1972. – 392 с.
5. Величко Л. Д. Розробка методу розрахунку нелінійних поздовжньо-кутових коливань гусеничних транспортних засобів / Л. Д. Величко, Б. І. Сокіл, Ю. А. Чаган // Оптимізація виробничих процесів і технічний контроль у машинобудуванні та приладобудуванні : зб. наук. пр. – Львів, 2011. – Вип. 702. – С. 49–53.
6. Hrubel M. Influence of characteristics of wheeled vehicle suspensions of its road-holding along curved stretches of track / M. Hrubel, R. Nanivskyi, M. Sokil // Science & militariy. – 2014. – V. 9, № 1. – Р. 15–19.
7. Кузьо І. В. Вплив параметрів підвіски на нелінійні коливання транспортних засобів / І. В. Кузьо, Б. І. Сокіл, В. М. Палюх // Динаміка, міцність та проектування машин і приладів : зб. наук. пр. – Львів, 2007. – Вип. 588. – С. 49–52.
8. Лобас Л. Г. Качественные и аналитические методы в динамике колесных машин / Л. Г. Лобас, В. Г. Вербицкий. – К. : Наукова думка, 1990. – 232 с.
9. Куклес І. С. Про дві проблеми теорії нелінійних коливань / І. С. Куклес // Міжнародний симпозіум з питань нелінійних коливань. – К., 1963. – Т. 2. – С. 212–219.
10. Коул Дж. Методы возмущений в прикладной математике / Джулиан Коул ; пер. с англ. А. И. Державиной и В. Н. Диесперова, под ред. О. С. Рыжова. – М. : Мир, 1972. – 276 с.
11. Сеник П. М. Обернення неповної Вeta-функцiї / П. М. Сеник // Український математичний журнал. – 1969. – Т. 21, № 3. – С. 325–333.
12. Сеник П. М. Про табулювання періодичних Ateb-функцій / П. М. Сеник, А. М. Возний // Доп. АН УРСР. – 1969. – № 12. – С. 1089–1092.
13. Митропольский Ю. А. Метод усреднения в нелинейной механике / Ю. А. Митропольский. – К. : Наукова думка, 1971. – 440 с.
14. Боголюбов Н. Н. Асимптотические методы в теории нелинейных колебаний / Н. Н. Боголюбов, Ю. А. Митропольский. – М. : Наука, 1974. – 501 с.
15. Спосіб визначення параметрів нелінійно-пружної підвіски колісних транспортних засобів // Б. І. Сокіл, Я. І. Яльницький, М. Г. Грубель, Р. А. Нанівський // Збірник наукових праць НУОУ. – Київ, 2015. – №2 (129). – С.223–227.
16. Грубель М. Г. Резонансні коливання підресореної частини колісних транспортних засобів під час руху вздовж впорядкованої системи нерівностей / М. Г. Грубель, Р. А. Нанівський, М. Б. Сокіл // Вісник Вінницького політехнічного інституту. – 2015. – № 1. – С. 155–161.


==============REFERENCES===============
1. Artiuschenko A. D. Research of influence of a suspension characteristics of a small class automobile on the smoothness of movement and its modernization / Artiuschenko A. D., Suiarkov O. G. // visnyk NTU “KHPI”. – 2013. – № 32 (1004). – P. 21–27.
2. DuschenkoV.V. Shortcomings, causes of their emergence and contradictions of development of known physical principles of resilient elements action of cushioning systems of military tracked and wheeled vehicles / V. V. Dushenko// Vestnik NTU “KHPI”. – 2007. – № 33. – P. 46–52.
3. Melnikov A. A. Theory of a motor car. Vibrations and smoothness of movement: a course book. – Nizhnegorod state techn. University. Nizhnii Novgorod. – 1998. – 112 p.
4. Rotenberg R. V. An automobile suspension./ Rotenberg R. V. – M. : Machine construction. – 1972. – 392 p.
5. Velychko L. D. Development of a calculation method of non-linear longitudinal and angular vibrations of tracked vehicles/ L. D. Velychko, B. I. Sokil, Y. A. Chagan // Optimization of production processes and a technical control in machine construction and instrument engineering. – Lviv: Visnyk NU “LP”. – 2011. – № 702. – P. 49–53.
7. Hrubel M. Influenceofcharacteristicsofwheeledvehiclesuspensionsalongcurvedstretchesof a track/ Hrubel M., R. Nanivskyi, M. Sokil // Science&militariy. 2014. – Vol. 9, – № 1, – P. 15–19. Liptovscy Mikulas, Slovak Republska.
8. Lobas L. G. Qualitative and analytical methods in dynamics of wheeled vehicles / Lobas L. G., Verbytskyi V. G. : Scientific opinion, 1990. – 232 p.
9. Kukles I. S. About two problems of non-linear vibrations theory / Kukles I. S. // International symposium on non-linear vibrations Vol. 2. – Kyiv : Publishing AS USSR, 1963. – P. 212–219.
10. J. Cole. Methods of perturbation in applied mathematics / Jukian Cole ; [Eng translation A. I. Derzhavinand, V. N. Diesperov, edited by O. S. Ryzhov]. // – М. : Mir. – 1972. – 276 p.
11. Senyk P. M. Revolving of in complete Beta-function / Senyk P. M. // Ukr. math. journal. – 1969. – 21, №3. – P. 325–333.
12. Senyk P. M. About tabulating periodical Ateb-functions / Senyk P. M., Voznyi A. M. // AS USSR. – 1969. – №12. – P. 1089–1092.
13. Mytropolskyi Y. A. The averaging method in the non-linear mechanics / Y. A. Mytropolskyi. – Kyiv, 1971. – 440 p.
14. Boholiubov N. N. Asymphtotic methods in non-linear vibrations theory / Boholiubov N. N., Mytropolskyi Y. A. – М. : Science, 1974. – 501p.
15.Sokil B. I. Determining method of parameters of nonlinear-elastic suspension of the wheeled vehicles // B. I. Sokil, Ya. I. Yalnytskyi, M. H. Hrubel, R. A. Nanivskyi // Collection of scientific works of National University of Defense of Ukraine. – Kyiv, 2015. – №2 (129). – P.223–227.
16. Hrubel M. H. Resonance oscillations of the sprung part of wheeled vehicles during the movement along an ordered system of inequalities / M. H. Hrubel, R. A. Nanivskyi, M. B. Sokil // Journal of Vinnytsia Polytechnic Institute. – Vinnytsia, 2015. – № 1. – P. 155–161.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 242

Опубліковано

2016-07-11

Як цитувати

[1]
М. Г. Грубель і М. Б. Сокіл, «ДИНАМІКА ПІДРЕСОРЕНОЇ ЧАСТИНИ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ ІЗ НЕКОНСЕРВАТИВНОЮ СИЛОВОЮ ХАРАКТЕРИСТИКОЮ ПІДВІСКИ», ВМТ, вип. 1, с. 22–28, Лип 2016.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.