Модульні вантажні одиниці та модульні вантажоперевізні комплекси для інтермодального перевезення рідких вантажів

Автор(и)

  • Володимир Миколайович Петрухін Приватне підприємство «Фірма „Глоріяˮ», м. Запоріжжя

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-18-2-141-147

Ключові слова:

інтермодальні перевезення, танк-контейнер, контейнер-цистерна, модульна вантажна одиниця, модульний вантажоперевізний комплекс, рідкі вантажі, пально-пастильні матеріали, LPG.

Анотація

Метою статті є аналіз проблем перевезення рідких вантажів між Україною і країнами ЄС, обумовлений неінтероперабельністю їхніх залізничних транспортних систем. Проведено аналіз наявних рішень в інтермодальному способі перевезення рідких вантажів. Вказано на їх недоліки та запропоновано вирішення цих недоліків шляхом впровадження модульного контейнера-цистерни МВО 480.00.110-02 для інтермодального перевезення пально-мастильних матеріалів (ПММ), зріджених нафтових газів (LPG), олії та інших рідких вантажів залізничним транспортом колій 1435/1520 мм. В умовах воєнного стану виникла гостра проблема забезпечення перевезення ПММ із країн ЄС в Україну. Вона ускладнювалася різною шириною залізничної колії. Це вимагало заміни візків вагонів-цистерн на стиках залізничних колій 1435/1520 мм. Окрім того, приватні вагони-цистерни мали габарити, які дозволені при перевезенні тільки залізницями колії 1520 мм. Вони перевищували габарити, які дозволені при перевезенні коліями 1435 мм. Це не дозволяло їх використовувати для перевезення рідких вантажів із країн ЄС. Зазвичай для інтермодального перевезення рідких вантажів морським, залізничним і автомобільним транспортом використовують танк-контейнери стандарту ISO 1496-3 довжиною 20 футів. Через універсальність призначення і необхідність штабелювання при морських перевезеннях їх габарити виконані значно меншими за габарити, які дозволені при перевезенні залізничним транспортом.

Для інтермодального перевезення рідких вантажів лише автомобільним і залізничним транспортом використовують контейнери-цистерни у вигляді знімних кузовів – Swap Body tank containers. У статті вказано на недоліки наявних вантажних одиниць. Для їх усунення нашим підприємством були розроблені і запатентовані контейнери-цистерни – модульні вантажні одиниці (МВО) 480.00.110-02 для інтермодального перевезення рідких вантажів залізничним транспортом колій 1435/1520 мм. МВО 480.00.110-02 виконані у вигляді модульних роз’ємних комплексів, які монтуються з контейнерного і вантажного модулів. Як контейнерний модуль використовується уніфікований контейнер-платформа моделі 480.00.010 стандарту ISO 668 серії 1 коду розміру і типу 29Р0. На контейнерний модуль можуть монтуватися вантажні модулі – знімні цистерни різної спеціалізації для перевезення різних рідких вантажів. Таке виконання модульних вантажних одиниць дало змогу розширити їх спеціалізацію і збільшити об’єм цистерн на 40–45 % порівняно з наявними вантажними одиницями, з можливістю перевезення в габаритах навантаження колій 1435/1520 мм. Дається порівняння вартості перевезення рідких вантажів вагонами-цистернами, автоцистернами і контейнерами-цистернами МВО 480.00.110-02. Розроблені технічні умови НТУ 480.00.110-02 на її перевезення фітинговими платформами колій 1435/1520 мм та погоджені із залізничними адміністраціями України і країн ЄС. Наведено приклад виконання модульного вантажоперевізного комплексу для перевезення рідких вантажів коліями 1435 мм. Він може бути перекомплектований в експлуатації відправниками вантажів шляхом заміни знімної цистерни на знімну цистерну потрібної спеціалізації, або заміною фітингової платформи колії 1435 мм на фітингову платформу колії 1520 мм. Модульні вантажоперевізні комплекси – це інтермодальна альтернатива спеціалізованим вагонам-цистернам, яка вкрай необхідна для забезпечення перевезення рідких вантажів між Україною і країнами ЄС.

Біографія автора

Володимир Миколайович Петрухін, Приватне підприємство «Фірма „Глоріяˮ», м. Запоріжжя

директор приватного підприємства «Фірма «Глорія»

Посилання

Петрухін В. Модульна вантажна одиниця для перевезення рідких вантажів: пат. України на корисну модель № 153191; опубл. 31.05.2023, Бюл. № 22.

Петрухін В. Modular Loading Units and Modular Cargo Transport Complexes. Informal document WP. 24 No. 1 (2015). URL: https://unece.org/2015-77

Петрухін В. Модульні вантажні одиниці і модульні вантажоперевізні комплекси. Презентація. ПФ «Глорія». URL: https://docs.google.com/presentation/d/1e9BfTxb4QLGQp3o39p2r_MrfeNETmbGW/edit?usp=sharing&ouid=104202562294864807661&rtpof=true&sd=true

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 27

Опубліковано

2024-02-14

Як цитувати

[1]
В. М. . Петрухін, «Модульні вантажні одиниці та модульні вантажоперевізні комплекси для інтермодального перевезення рідких вантажів», ВМТ, вип. 18, вип. 2, с. 141–147, Лют 2024.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.