Порівняння викидів вуглекислого газу при виробництві, експлуатації електромобіля та автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння

Автор(и)

  • Володимир Іванович Бодак Луцький національний технічний університет, м. Луцьк

DOI:

https://doi.org/10.31649/2413-4503-2023-17-1-3-8

Ключові слова:

електромобіль, автомобіль, двигун внутрішнього згоряння, електродвигун, викиди СО2, літій-іонна батарея, навколишнє середовище, утилізація

Анотація

Через зростання кількості автомобілів із двигунами внутрішнього згорання спостерігається значне збільшення викидів в атмосферу шкідливих газів. За останні 100 років викиди в атмосферу СО2 зросли на 25 %, що спричинило підвищення температури на планеті на 1,5 °С. Це призвело до посилення парникового ефекту. Для відновлення нормальних природних процесів в атмосфері необхідно зменшити викиди шкідливих газів. Великі об’єми газів викидаються в атмосферу внаслідок функціонування багатьох галузей, з яких найбільшою є транспорт (до 30 % світових викидів CO2 робить транспорт). У великих містах суттєвим є забруднення атмосфери продуктами згоряння паливо-повітряної суміші автомобілів.

Одним із варіантів вирішення проблеми парникового ефекту є заміна автомобілів із двигунами внутрішнього згоряння на електромобілі. Важливим аспектом, який необхідно розглянути, є не лише процес експлуатації бензинового автомобіля та електромобіля, а й процеси їх виробництва. Адже процес виготовлення тягових батарей є надзвичайно високотехнологічним та складним, а сукупні викиди CO2 під час виробництва електромобіля перевищують кількість викидів при виробництві аналогічного бензинового автомобіля. Також варто зазначити, що для вироблення електроенергії в Європі широко розповсюдженими є теплоенергостанції, які спалюють органічне паливо. В роботі проведено розрахунок викидів СО2 при виробництві та експлуатації бензинового Mercedes-Benz B200 та електромобіля, який був створений на базі Mercedes-Benz B200 – Mercedes-Benz B250E Electric Drive.

Розрахунки викидів СО2 проводилися для процесу виробництва, експлуатації та утилізації з періодами 5 років, 10 років, 15 років та пробігами 150 тис. км, 300 тис. км, 450 тис. км. Згідно з проведеними розрахунками після пробігу обома транспортними засобами 150 тис. км кількість викидів СО2 є однаковою, як для уже виробленого автомобіля з ДВЗ, так і при виробництві нового електромобіля з виробленням електроенергії для його зарядки.

Біографія автора

Володимир Іванович Бодак, Луцький національний технічний університет, м. Луцьк

канд. техн. наук, доцент кафедри автомобілів і транспортних технологій

Посилання

Горова К. О., Шевердіна А. В. Актуальність застосування електромобілів в Україні. Проблеми і перспективи розвитку підприємництва. 2015. № 3(1). С. 105-107. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/piprp_2015_3%281%29__22 (дата звернення: 20.03.2023).

Бодак В. І., Мазилюк П. В. Сучасні колісні транспортні засоби: конспект лекцій для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти освітньо-професійної програми «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)». Луцьк: ЛНТУ, 2021. 143 с.

Shafiee, S.; Fotuhi-Firuzabad M., Rastegar M. Investigating the impacts of plug-in hybrid electric vehicles on power distribution systems. IEEE Trans. Smart Grid. 2013. No. 4. Р. 1351–1360.

URL: https://mercedes-b-class.infocar.ua/mod_1777_b-class_id4017.html

URL: https://mercedes-b-class.infocar.ua/mod1793b-classelectricdriveid4018.html

Будько В. І. Використання енергії сонячного випромінювання та вітру для заряджання електромобілів: дис. … д-ра. техн. наук: 05.14.08; НТУ «Київський політехнічний інститут ім. І. Сікорського». Київ, 2019. 346 с.

Мокін Б. І., Лобатюк В. А., Мокін О. Б. Математичні моделі оптимального руху електромобілів з електроприводом постійного струму: монографія. Вінниця: ВНТУ, 2019. 136 с.

Бодак В. І., Бодак М. В. Перспективи використання електромобілів в Україні. Наукові нотатки: міжвузівський збірник. Вип. 62. Луцьк: Луцький НТУ, 2018. С. 48–51.

Смирнов О. П., Богаєвський О. Б., Смирнова О. А. Розрахунок еквівалентної витрати палива електромобілями у різних країнах. Вісник НТУ «ХПІ». 2013. № 29(10.02). С. 119–144.

Аль-Амморі А. Н., Соченко Н. П. Методи і засоби підвищення ефективності використання відновлюваних джерел енергії на транспорті: монографія. Київ: НТУ, 2014. 220 с.

Бажинов О. В., Кравцов М. М. Небезпека транспортних засобів: монографія. Харків: ЧП Стариченко Л. А., 2022. С. 51–55.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 315

Опубліковано

2023-09-11

Як цитувати

[1]
В. І. Бодак, «Порівняння викидів вуглекислого газу при виробництві, експлуатації електромобіля та автомобіля з двигуном внутрішнього згоряння», ВМТ, вип. 17, вип. 1, с. 3–8, Вер 2023.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.