Вдосконалення методики оперативного планування міських вантажних перевезень
DOI:
https://doi.org/10.31649/2413-4503-2022-16-2-81-87Ключові слова:
автотранспортне підприємство, рухомий склад, оперативне планування, транспортна робота, транспортна системаАнотація
В теорії та практиці вантажних автомобільних перевезень виділяють багато різних типів транспортних систем, які досить суттєво відрізняються між собою. Міські вантажні перевезення зазвичай виконуються одним або декількома транспортними засобами на маятникових або кільцевих маршрутах, тобто є малою транспортною системою. У таких транспортних системах має місце нерівномірність роботи транспортних засобів, яка є величиною відхилення виробітку в тоннах і тонно-кілометрах, що виникає щодня залежно від впливу багатьох факторів. Найбільш значущими факторами, які викликають нерівномірність роботи транспортних засобів, є непостійність величин середньої технічної швидкості автомобілів та часу їхнього простою під навантаженням-розвантаженням.
Нерівномірність роботи автомобілів суттєво впливає на виконання ними плану перевезень, а отже призводить до зниження продуктивності роботи та прибутку автотранспортного підприємства. При цьому огляд раніше виконаних наукових праць показав, що питанням врахування нерівномірності роботи автомобілів в оперативному плануванні не приділялося достатньої уваги.
В статті пропонується розглядати середню технічну швидкість та час простою під навантаженням-розвантаженням не як детерміновані, а як випадкові величини, розподіл яких узгоджується з нормальним законом. Відповідно до цього запропоновано математичний апарат, який дозволяє моделювати роботу малої транспортної системи з урахуванням нерівномірності роботи транспортних засобів. Врахування імовірнісної природи зазначених величин дозволяє підвищити точність моделювання роботи малої транспортної системи та можливої появи черг очікування завантаження або розвантаження в вантажних терміналах. На основі використання цієї математичної моделі, в роботі виконано вдосконалення методики оперативного планування міських вантажних перевезень. Використання запропонованої методики дозволить знизити простої автомобілів та підвищити ефективність роботи автотранспортного підприємства.
Посилання
С. Р. Лейдерман, Эксплуатация грузовых автомобилей. Технико-экономические основы. М., Россия: Транспорт, 1966. 152 с.
Л. Л. Афанасьев, Автомобильные перевозки. М., Россия: Транспорт, 1965. 352 с.
А. И. Воркут, Грузовые автомобильные перевозки. Киев: Вища шк., 1986. 447 с.
В. И. Николин, Е. С. Хорошилова, Применение положений теории вероятностей в грузовых автомобильных перевозках, 2-е изд., испр. и доп. Омск, Россия: Вариант-Сибирь, 2007.
Е. Е. Витвицкий, Б. С. Трофимов «Учет вероятностных положений в практике планирования грузовых автомобильных перевозок в городах,» Грузовое и пассажирское автохозяйство. М., Россия, 2013, № 2, с. 63-68.
Н. В. Хохлова, В. И. Николин «Исследование влияния величины скорости на функционирование микро и особо малой систем,» Вестник СибАДИ. Омск, Россия, № 3 (9), с.12-15, 2008.
М. Ф. Дмитриченко, Л. Ю. Яцківський, С. В. Ширяєва, В. З. Докуніхін, Основи теорії транспортних процесів і систем. К.: Слово, 2009.
Е. Е. Витвицкий, Теория транспортных процессов и систем (Грузовые автомобильные перевозки). Омск, Россия: СибАДИ, 2010.
##submission.downloads##
-
PDF
Завантажень: 153
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.