Основи інтеграції системи технічної експлуатації автомобілів в інтелектуальні транспортні системи

Автор(и)

  • Володимир Волков Харківський національний автомобільно-дорожній університет https://orcid.org/0000-0003-2202-3441
  • Тетяна Волкова Харківський національний автомобільно-дорожній університет https://orcid.org/0000-0001-8546-4119
  • Володимир Кужель Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0000-0001-5646-0274
  • Віталій Верхломчук Харківський національний автомобільно-дорожній університет https://orcid.org/0009-0003-7725-5271
  • Назар Нікіфоров Вінницький національний технічний університет https://orcid.org/0009-0007-7901-9108

DOI:

https://doi.org/10.63341/vjmet/2.2024.21

Ключові слова:

автомобіль, автомобільний транспорт загального користування, технічна експлуатація автомобілів, віртуальне підприємство автомобільного транспорту, інформаційні програмні комплекси, інтелектуальні транспортні системи

Анотація

 

 Метою дослідження була побудова основ інформаційних технологій для управління роботоздатністю автомобілів з використанням Intelligent transportation system (ITS). Виконано аналіз загального стану автомобільного транспорту загального користування і його системні проблеми на сучасному етапі. Побудоване віртуальне підприємство автомобільного транспорту (ПАТ) «ХНАДУ – ТЕСА», призначене для вирішення виробничих завдань автомобільного транспорту загального користування щодо оптимізації (покращення показників) роботи парка рухомого складу (РС) і є комплексним рішенням з моніторингу і управління життєвим циклом етапу його експлуатації в невеликих підприємствах автомобільного транспорту. Воно має усі підрозділи що й типове ПАТ і може забезпечувати безперервний моніторинг (контроль) параметрів рухомого складу при незначних експлуатаційних витратах завдяки використанню як новітніх технологій мобільного бездротового зв’язку так і професійного навігаційного (зв’язного) обладнання. У склад віртуального підприємства входять такі розроблені інформаційно-програмні комплекси (ІПК) «Virtual mechanic «HADI–12», «Service Fuel Eco «NTU-НАDI–12», «MonDiaFor «HADI–15», «IdenMonDiaOperСon «HNADU–16», які передбачають системну взаємодію таких основних компонентів моніторингу: роботоздатний стан автомобіля, враховуючи можливості водія і бортового інформаційного комплексу, умови експлуатації автомобіля (транспортні умови, дорожні умови, умови навколишнього природнього середовища і культура праці), транспортна інфраструктура й інфраструктура автомобільних доріг. Результати, що отримано за допомогою ІПК, дають змогу отримати значення саме середніх швидкостей руху автомобіля з урахуванням геозон руху, витрати палива і відносний коефіцієнт зміни швидкості руху, який використовують з метою корегування існуючої системи ТО і Р в ПАТ, враховуючи умови експлуатації автомобіля. Результати дослідження з допомогою ІПК дозволили отримати значення середніх швидкостей руху транспортних засобів з урахуванням геозон руху, витрати палива і коефіцієнту зміни швидкості руху (відносний), який виступає основним орієнтиром під час визначення умов експлуатації кожного конкретного автомобіля

Біографії авторів

Володимир Волков, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Доктор технічних наук, професор

Тетяна Волкова, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Кандидат технічних наук, доцент

Володимир Кужель, Вінницький національний технічний університет

Кандидат технічних наук, доцент

Віталій Верхломчук, Харківський національний автомобільно-дорожній університет

Аспірант

Назар Нікіфоров, Вінницький національний технічний університет

Магістрант

Посилання

Redzyuk, A.M. (Ed.). (2005). Road transport of Ukraine: Status, problems, development prospects. Kyiv: State Enterprise “Derzhavtotrans NDIproekt”.

Taran, I.O., Grishchenko, Ya.V., & Kucheryava, M.A. (2010). Status and prospects of passenger transportation services for the city of Dnipropetrovsk. Scientific Bulletin of NGU, 7-8, 135-137.

Dembitsky, V.M., Pavlyuk, V.I., & Prydyuk, V.M. (2018). Technical operation of vehicles. Lutsk: LNTU.

Andrusenko, S.I., & Bugaychuk, O.S. (2017). Technology for increasing the efficiency of the production and technical base of road transport enterprises. Kyiv: NTU.

Volkov, V.P., Volkova, T.V., Volkov, Y.V., & Hrytsuk, I.V. (2019). Current state of road transport and prospects for the development of technical operation of vehicles. Technical Service of Agro-Industrial, Forestry and Transport Complexes, 16, 77-87.

Gritsuk, I.V., Volkov, V., Mateichyk, V., & Grytsuk, Y. (2018). Information model of V2I system of the vehicle technical condition remote monitoring and control in operation conditions. SAE Technical Paper, 2018-01-0024. doi: 10.4271/2018-01-0024.

Volkov, V.P., Mateychik, V.P., Komov, P.B., Komov, O.B., & Hrytsuk, I.V. (2013). Organization of technical operation of vehicles in the conditions of formation of intelligent transport systems. Bulletin of NTU “KhPI”. Collection of scientific papers. Series: Automobile and Tractor Manufacturing, 64(970), 36-42.

Hrytsuk, I.V., Volkov, V.P., Khudyakov, I.V., Volkova, T.V., & Kuzhel, V.P. (2022). Operational control of the technical condition of vehicles. Kharkiv-Kherson-Vinnytsia: “Edelweiss and K”.

Krasnokutska, Z.I., Volkov, V.P., Komov, P.B., Komov, O.B., Hrytsuk, I.V., Makedonska, L.O., Komov, A.P., & Komov, Y.O. (2013). Technical regulations of the software product “Virtual mechanic ‘NADI-12’” when registering a new vehicle in it. (Patent of Ukraine No. 47233). State Intellectual Property Service of Ukraine.

Volkov, V.P., Mateychik, V.P., Komov, P.B., Komov, O.B., & Hrytsuk, I.V. (2013). Organization of technical operation of cars in the conditions of formation of intelligent transport systems. Bulletin of NTU “KhPI”. Collection of scientific papers. Series: Automobile and Tractor Manufacturing, 29(1002), 138-144.

Volkov, V.P. et al. (2014). Technical regulations of the software product “Service Fuel Eco ‘NTU-HADI-12’” during normal operation (Work of scientific and practical nature). (Patent of Ukraine No. 53292). State Intellectual Property Service of Ukraine.

Volkov, V.P., Hrytsuk, I.V., Hrytsuk, Yu.V., & Volkov, Yu.V. (2018). Formation and analysis of information structural elements of the model of the system for monitoring the parameters of the technical condition of a vehicle. Scientific Bulletin of the Kherson State Maritime Academy, 1(18), 136-148.

Volkov, V.P. et al. (2017). Technical regulations and results of the information software complex (product) “IdenMonDiaOperСon ‘HNADU-16’” when identifying, monitoring the parameters of the technical condition, diagnosing, identifying the operating conditions of a vehicle in the conditions of intelligent transport systems (Work of scientific and practical nature). (Patent of Ukraine No. 75506). State Intellectual Property Service of Ukraine.

Volkov, V.P., Hrytsuk I.V., Kuzhel V.P., Volkova T.V., & Plekhova G.A. (2022). Status and implementation of innovative technologies in the technical operation of vehicles. Journal of Mechanical Engineering and Transport, 8(1), 23-33.

Volkov, V., Gritsuk, I., Taran, I., Volkova, T., Kuzhel, V., Semenov, A., & Voznyak, O. (2024). Information systems for vehicles technical condition monitoring. In A. Semenov, I. Yepifanova & J. Kajanová (Eds.), Data-centric business and applications. Lecture notes on data engineering and communications technologies (Vol. 195, pp. 61-96). Cham: Springer. doi: 10.1007/978-3-031-54012-7_4.

##submission.downloads##

Переглядів анотації: 5

Опубліковано

2024-12-26

Як цитувати

[1]
В. Волков, Т. Волкова, В. Кужель, В. Верхломчук, і Н. Нікіфоров, «Основи інтеграції системи технічної експлуатації автомобілів в інтелектуальні транспортні системи», ВМТ, вип. 10, вип. 2, с. 21–30, Груд 2024.

Номер

Розділ

Articles

Метрики

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають